Książka stanowi pierwszą kompleksową monografię jednego z fundamentalnych problemów malarstwa nowożytnego – zjawiska wykorzystywania wzorów graficznych. Punktem wyjścia dla narracji jest podkreślenie dwóch faktów: wspólnego dla rysunku, malarstwa i grafiki zamknięcia w dwóch wymiarach oraz odróżniającego tę ostatnią dziedzinę istnienie wielu oryginałów jednego dzieła. Założenia te pozwalają wprowadzić – po raz pierwszy w historii sztuki – spójną terminologię opisującą zależności pomiędzy kompozycjami oraz każą patrzeć na omawiany problem w skali globalnej. Przyjęty sposób badania malarstwa dawnej Rzeczypospolitej stanowi zatem model nadający się do zastosowania w dociekaniach dotyczących sztuki innych obszarów peryferyjnych wobec wiodących centrów artystycznych (np. Skandynawii, Bałkanów, Ameryki Łacińskiej). Patrząc na problem w perspektywie globalnej, autor omawia funkcjonowanie światowej sieci krążenia grafiki, porusza kwestie kształcenia artystycznego w dobie nowożytnej oraz zagadnienie współtworzonego przez refleksję o sztuce i rynek graficzny „kanonu” najczęściej naśladowanych kompozycji.
Szczegóły książki:
- Data wydania
- 31 grudnia 2016
- ISBN
- 9788365630407
- Liczba stron
- 787
- Język
- Polski
Aby pobierać pliki zarejestruj się!
Rejestracja jest darmowa i bardzo szybka! Kliknij tutaj aby założyć konto.
Trwa to tylko 15 sekund!.